Migraine
Medlemmar
T20

Antal inlägg: 984
|
 |
« Svara #15 skrivet: januari 21, 2010, 10:09:03 pm » |
|
Ser riktigt grymt ut.  får prova någon dag!
|
|
|
|
|
Loggat
|
WHFB: Brynulfs Scapegoats, Generic Wood elfs WH40K: Sons of Salem, Necrons Warzone: Brotherhood Blood Bowl: The Rotten Cheezers Infinity: Oroku Saki's Dojo Dashers
|
|
|
Idioten
Styrelsen
T20

Antal inlägg: 823
I'm an avataar!
|
 |
« Svara #16 skrivet: februari 28, 2010, 09:21:19 pm » |
|
Det händer alldeles för lite i den här tråden, även om det antagligen byggs mer terräng än någonsin (iaf under min tid på SUGS). Eftersom 'limma på en massa skräp på en bas'-konceptet gav hyfsade resultat på kort tid så har vi (främst jag och Ulf) fortsatt med det.  Senaste versionen av djungelbaserna. Växterna är limmade på metallskivor som sedan limmats fast på baser.  Den varianten testades även för Epic-terräng, och jag fuskade lite med drybrushing och kreativ applikation av spackel för att försöka få till en klippkant på en av baserna. Resultatet blev väl sådär, men det kan nog bli okej sen när jag lärt mig hur det funkar:  Pappersterrängen har faktiskt spridit sig även till Epic. Ulf testade att skriva ut och limma fast nedskalade iKube-hus på baser, som ni kan se ihop med djungeltestbitarna på den här bilden (tyvärr så blev närbilderna som jag tog på striderna bland husen inget vidare): 
|
|
|
|
« Senast ändrad: februari 28, 2010, 09:24:24 pm av Idioten »
|
Loggat
|
/Martin B, mannen, bitterheten, legenden
"Life is best lived in the realms of imagination, as it's been proven time and time again that the real world disappoints continually" - Andy Chambers
|
|
|
Migraine
Medlemmar
T20

Antal inlägg: 984
|
 |
« Svara #17 skrivet: mars 01, 2010, 05:26:46 am » |
|
Såg ju riktigt fint ut. Pilligt med iKube? 
|
|
|
|
|
Loggat
|
WHFB: Brynulfs Scapegoats, Generic Wood elfs WH40K: Sons of Salem, Necrons Warzone: Brotherhood Blood Bowl: The Rotten Cheezers Infinity: Oroku Saki's Dojo Dashers
|
|
|
Aderyn
Medlemmar
T8

Antal inlägg: 187
|
 |
« Svara #18 skrivet: mars 01, 2010, 06:51:37 am » |
|
typ som origami ;P
|
|
|
|
|
Loggat
|
MDH: spelutveckling & interaktion 05/06 Lunds universitet: Kinesiska 06/07 HIS: DSU-Grafik 07--> ------------------------------------- WHFB: High elves
|
|
|
Ulf Lindblad
T12
Antal inlägg: 636
Ulf Lindblad - Lost in Skövde
|
 |
« Svara #19 skrivet: mars 01, 2010, 07:34:08 am » |
|
Såg ju riktigt fint ut. Pilligt med iKube?  Det vart inte så farligt faktiskt, det var bara lite enformigt att skära ut alla 16 som används på de där två små baserna =) De är såpass enkla i sin konstruktion att det inte blir mycket jobb med dem även när de är så små, klart värre med de medeltida/fantasy hus som jag har gjort till 15mm
|
|
|
|
|
Loggat
|
Ulf Lindblad 0706 64 61 28 0500 48 70 30 snotling@home.seCry havoc, and let slip the Dice of War!
|
|
|
Simon Strand
Medlemmar
T12

Antal inlägg: 528
|
 |
« Svara #20 skrivet: mars 01, 2010, 06:24:43 pm » |
|
Djungeln blir ju riktigt fin!
|
|
|
|
|
Loggat
|
Theremin, 0736268039
WH40k, Dark Angels, Tau, Orks (några) Fantasy, Warriors of Chaos, Dwarfs Bloodbowl, Khemri
|
|
|
Auglim
Medlemmar
T8

Antal inlägg: 196
|
 |
« Svara #21 skrivet: mars 01, 2010, 07:26:41 pm » |
|
Instämmer med Simon, djungeln blir riktigt bra!
|
|
|
|
|
Loggat
|
"There is strength in numbers, and I am two or three, at least."
|
|
|
Idioten
Styrelsen
T20

I'm an avataar!
|
 |
« Svara #22 skrivet: april 18, 2010, 04:43:55 pm » |
|
Jag byggde en del terräng inför GothCon, så för att förhoppningsvis inspirera någon att pyssla lite så tänkte jag lägga upp ett par bilder här. iKube-husen blev en succé, även i min version  Trappstegspyramider är både fräcka och löjligt enkla att bygga, så jag satte ihop ett par sådana också. Den här pyramiden är byggd av ihoplimmade foamboardkvadrater med tejpade kanter (för att inte skummet ska få för sig att smälta vid sprayning) och slarvigt målad. Tejpen är inte riktigt lika uppenbar på spelbordet som tur är.  Vi behövde en 'stad' eller två också, så jag fortsatte att experimentera med pappersterräng. Basen är en svartsprayad foamboardskiva, vägarna kommer från Worldworks Games och husen finns här. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Life is best lived in the realms of imagination, as it's been proven time and time again that the real world disappoints continually" - Andy Chambers
|
|
|
Ulf Lindblad
T12
|
 |
« Svara #23 skrivet: juli 25, 2010, 10:58:20 am » |
|
Då har jag fått lite insperation till att bygga lite ny terräng, det har iofs blivigt en del som jag inte har med här också de senaste månaderna, men här kommer nått som fastnade i kameran också. Det som har blivigt gjort är att jag har skaffat mig några ruiner i papp som jag har satt ihop, de är från Dave Graffam Models och jag har här delar från Crosspiece ruins set 1 och 2. Det finns en hel hög till att sätta på bas, men dethär är de första testerna.  Ruinerna är mellan 6 och 10 tum långa ungefär, och de högsta delaran är ca 2,5 tum höga, tämligen lagom för infinity figgar att gömma sig bakom (om de inte råkar vara en Avatar  )
|
|
|
|
|
Loggat
|
Ulf Lindblad 0706 64 61 28 0500 48 70 30 snotling@home.seCry havoc, and let slip the Dice of War!
|
|
|
Lie
Medlemmar
T20

Antal inlägg: 829
Spawn more Overlords!
|
 |
« Svara #24 skrivet: juli 25, 2010, 12:59:53 pm » |
|
Får nog säga det att de blev väldans mycket snyggare på baser ändå. Växterna gör en del också... riktigt fina.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Roy Mikaelsson - DSU grafik - SUGS nyckelansvarig - 0705889542 WHFB: Orcs & Goblins || WH40k: Tyranids Infinity: Pan Oceania || Blood Bowl: Amazons - Death by Snu-snu
|
|
|
Ulf Lindblad
T12
|
 |
« Svara #25 skrivet: juli 25, 2010, 06:53:03 pm » |
|
Tackar Tyvärr vred sig två av dem lite när jag tog ner dem till SUGS så två av ruinerna är lite... krokiga, jäkla sätt att vara blött som fasen ute när jag ska flytta på dem, men de finns där nere nu iaf. Under tiden som jag väntade på att delar av ruinerna skulle torka så började jag sätta ihop en lite större byggnad, mest för att se hur den blev, och såhär blev den tillslut, och finns också nere på SUGS, dock kanske den behöver förstärkas lite i golvet på första våningen, men får se hur det går när den spelas med första gången. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Idioten
Styrelsen
T20

I'm an avataar!
|
 |
« Svara #26 skrivet: juli 29, 2010, 02:45:53 pm » |
|
Snyggt Ulf!
Basningen gjorde som sagt en hel del för helhetsintrycket, ruinerna ser mycket mer 'tredimensionella' ut nu. Paradisio-tema på nästa Infinityturnering då?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sybarite
Medlemmar
T10

Antal inlägg: 342
|
 |
« Svara #27 skrivet: juli 29, 2010, 03:04:00 pm » |
|
Jättefin terräng 
|
|
|
|
|
Loggat
|
/Elinore (DSU: Grafik) msn: sybarite6@hotmail.comWarhammer Fantasy Battles: Wood Elves, The Empire Warhammer 40,000: Chaos Marines Mordheim: Mercenaries, Witch Hunters
|
|
|
Jovis
T4

Antal inlägg: 5
|
 |
« Svara #28 skrivet: juli 30, 2010, 06:18:01 pm » |
|
Urball terräng ni har! är ny här så kikar runt lite här och var, men kan slänga upp nån bild på de jag håller på med inom terräng 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Desert Marines(-(-(-.-)-)-)
|
|
|
Protoman
Medlemmar
T12

Antal inlägg: 703
Tenderheart care bear doesn't care
|
 |
« Svara #29 skrivet: juli 31, 2010, 04:56:17 am » |
|
Urball terräng ni har! är ny här så kikar runt lite här och var, men kan slänga upp nån bild på de jag håller på med inom terräng  Nice, hoppas vi kommer se dig nere i lokalen något också. Är det ämnat för 40k eller är terrängen till något riktigt spel? 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|