Roger
Moderator
T20

Antal inlägg: 2 368
Hear me roar!
|
 |
« Svara #15 skrivet: juli 05, 2010, 11:39:24 pm » |
|
Jo men det var roligt när man hade flere Seers i samma plus warlocks för då kunde man boosta range på sina krafter.
Du kan fortfarande ha 2 seers plus 10 warlocks i samma enhet. Har du inte det senaste codexet?
|
|
|
|
|
Loggat
|
B5:ACTA: Earth Alliance, Interstellar Alliance, Shadows, Centauri, Minbari Blood Bowl: Berzerker Ratz, Big Bad Pansyslappers, Loon Brigade, Hexalotl Polliwogs, Underworld Creapers WHFB: Vampire Counts, Empire WH40K:Eldar, Genestealer, Dark Angels Epic: Eldar
"No boom today. Boom tomorrow
|
|
|
Vest
T8

Antal inlägg: 185
Oi gits. get da gobbos, un bash them skullz
|
 |
« Svara #16 skrivet: juli 06, 2010, 01:17:12 am » |
|
Sant så sant. fast har ju dom gamla böckerna så kan spela lite old school 
|
|
|
|
|
Loggat
|
E.T goes BOOOM!!
|
|
|
Lie
Medlemmar
T20

Antal inlägg: 829
Spawn more Overlords!
|
 |
« Svara #17 skrivet: juli 07, 2010, 11:03:32 pm » |
|
Öööh... ska du spela då får du ju ha senaste codexet annars tror jag inte det är så många som ställer upp förutom Roger på 2nd edition kanske ;>
|
|
|
|
|
Loggat
|
Roy Mikaelsson - DSU grafik - SUGS nyckelansvarig - 0705889542 WHFB: Orcs & Goblins || WH40k: Tyranids Infinity: Pan Oceania || Blood Bowl: Amazons - Death by Snu-snu
|
|
|
Roger
Moderator
T20

Hear me roar!
|
 |
« Svara #18 skrivet: juli 07, 2010, 11:16:05 pm » |
|
Öööh... ska du spela då får du ju ha senaste codexet annars tror jag inte det är så många som ställer upp förutom Roger på 2nd edition kanske ;>
Jag är alltid på på 2ed! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
B5:ACTA: Earth Alliance, Interstellar Alliance, Shadows, Centauri, Minbari Blood Bowl: Berzerker Ratz, Big Bad Pansyslappers, Loon Brigade, Hexalotl Polliwogs, Underworld Creapers WHFB: Vampire Counts, Empire WH40K:Eldar, Genestealer, Dark Angels Epic: Eldar
|
|
|
Vest
T8

|
 |
« Svara #19 skrivet: juli 09, 2010, 11:00:34 pm » |
|
YAY man kan have Seer Council  om man har Apocalypse boken 
|
|
|
|
|
Loggat
|
E.T goes BOOOM!!
|
|
|
Roger
Moderator
T20

Hear me roar!
|
 |
« Svara #20 skrivet: juli 09, 2010, 11:06:42 pm » |
|
Öh du kan ha seer council i utan Apocalypse också...
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Vest
T8

|
 |
« Svara #21 skrivet: juli 10, 2010, 12:03:25 am » |
|
kan man ha det med alla dom fördelarna som att man kan boosta range på sina krafter?
|
|
|
|
|
Loggat
|
E.T goes BOOOM!!
|
|
|
Stalker
Medlemmar
T4

Antal inlägg: 42
2+ with re-roll, what can possibly go wrong?
|
 |
« Svara #22 skrivet: augusti 03, 2010, 02:39:26 am » |
|
Seer council är den retinue du kan köpa tillsammans med farseers, består av 3-10 warlocks. De ger inga bonusar förutom de krafterna de kan köpa (minor powers, dvs +1 I och +1 WS till gruppen, heavy flamers, 5+ cover save, re-rolla leadership tests). Vet inte om du får något i apocalypse men i vanliga så är de helt enkelt en retinue av rätt kraftiga figurer. Folk använder ofta councils på bikes för att plocka fordon t.ex.
Föresten, där har du något som faktist boostar krafter, en warlock med embolden (tror jag powern heter) så du får re-rolla leadership tests, det funkar när du försöker använda powers med din farseer.
|
|
|
|
« Senast ändrad: augusti 03, 2010, 02:41:40 am av Stalker »
|
Loggat
|
Just nu spelar jag: Datorspel: Alien Swarm, Left 4 Dead 2, Worms: Reloaded Tabletop: Blood Bowl - Skaven (The Rabid Ratz) Rollspel: Inget Diverse Brädspel
|
|
|
Vest
T8

|
 |
« Svara #23 skrivet: augusti 04, 2010, 10:14:56 pm » |
|
Hmmm tror att vi inte tänker på samma sak men det gör inget för i Apoc så får man tillbaka den Seer council som kom med Craftworld Eldar codex i 3th Ed. Där kan man ha 3 Farseer och 6 Warlocks som en enhet 
|
|
|
|
|
Loggat
|
E.T goes BOOOM!!
|
|
|
Vest
T8

|
 |
« Svara #24 skrivet: augusti 04, 2010, 10:17:09 pm » |
|
Jo men det var roligt när man hade flere Seers i samma plus warlocks för då kunde man boosta range på sina krafter.
Du kan fortfarande ha 2 seers plus 10 warlocks i samma enhet. Har du inte det senaste codexet? kan du vara snäll och peka på vilken sida, för jag hittar bara att man kan ha 1 Farseer med 10 Warlocks som en HQ choice, det står inte att man kan ha dom i samma enhet.
|
|
|
|
|
Loggat
|
E.T goes BOOOM!!
|
|
|
Migraine
Medlemmar
T20

Antal inlägg: 984
|
 |
« Svara #25 skrivet: augusti 05, 2010, 06:12:13 am » |
|
Inte för att jag sitter med Eldar-codexet framför mig, men det är väl bara att köpa 2 farseers och låta båda gå med i seer-enheten?
|
|
|
|
|
Loggat
|
WHFB: Brynulfs Scapegoats, Generic Wood elfs WH40K: Sons of Salem, Necrons Warzone: Brotherhood Blood Bowl: The Rotten Cheezers Infinity: Oroku Saki's Dojo Dashers
|
|
|
Vest
T8

|
 |
« Svara #26 skrivet: augusti 05, 2010, 08:33:50 am » |
|
Inte för att jag sitter med Eldar-codexet framför mig, men det är väl bara att köpa 2 farseers och låta båda gå med i seer-enheten?
Så om Jag tar 2 Farseer som är IC kan med sina Livaketer gå i hop i en stor enhet? (ex: 2 farseer o 20 warlocks) eller vad är det jag missar?
|
|
|
|
|
Loggat
|
E.T goes BOOOM!!
|
|
|
Vest
T8

|
 |
« Svara #27 skrivet: augusti 05, 2010, 09:37:22 am » |
|
Vi kan dra ett streck över fråga, får helt enkelt nöja mig med Apocalypse regeln för Ulthwe Seer Council  Tack för hjälpen. Åter kommer säkert med mer frågor 
|
|
|
|
|
Loggat
|
E.T goes BOOOM!!
|
|
|
Vest
T8

|
 |
« Svara #28 skrivet: augusti 07, 2010, 06:10:12 pm » |
|
Hej Hej Hej
Nu var det dags igen och det gäller Dire Avenger Exarch kraften vid namn Defend. Jag och en annan spelare läste igenom vad det var skrivet i Codex och våran tolkning är att så länge man är i strid med enheten med Defend så förlorar anfallaren 1 Attack vid varje Assult phase som den är i strid med Avengers enheten är det så eller inte, snälla HJÄLP.
|
|
|
|
|
Loggat
|
E.T goes BOOOM!!
|
|
|
Stalker
Medlemmar
T4

Antal inlägg: 42
2+ with re-roll, what can possibly go wrong?
|
 |
« Svara #29 skrivet: augusti 07, 2010, 07:32:16 pm » |
|
Modeller som väljer att slå på en enhet av dire avengers med en exarch som har defend får -1 till ett minimum av 1 attack.
Är det bara 2 enheter (dire avengers och motståndarna som slår dem) i närstrid så får de alltid -1 attack. Om det är flera enheter så kan man välja hur man vill lägga attackerna sålänge varje modell är i baskontakt med båda grupperna (dvs det är bara några få som kan välja oftast). Bara attackerna som läggs på dina dire avengers får -1 attack.
För att summera: Slår de på dina dire avengers får de -1 attack (minimum av 1).
Och ja det är varje assualt phase, står i regeln.
|
|
|
|
« Senast ändrad: augusti 07, 2010, 07:34:30 pm av Stalker »
|
Loggat
|
Just nu spelar jag: Datorspel: Alien Swarm, Left 4 Dead 2, Worms: Reloaded Tabletop: Blood Bowl - Skaven (The Rabid Ratz) Rollspel: Inget Diverse Brädspel
|
|
|
|